Odpowiedź na to pytanie poznali uczestnicy kolejnego spotkania z cyklu „Baśniowe Igrzyska Sprawności”, które odbyło się 13 stycznia 2025 r.
W celu przybliżenia tego tematu uczniowie najpierw wysłuchali dwóch utworów literackich: bajki Ezopa „Orzeł i lis” oraz baśni „Pstrokaty flecista z Hamelina” w wykonaniu dziewczynek z klasy II i III – Laury Stefanik i Klary Kochan. Potem próbowali zrozumieć i wyjaśnić postępowanie bohaterów, wyciągnąć naukę płynącą z poznanej historii, opowiedzieć o swoich wrażeniach oraz przemyśleniach. Starali się również wyjaśnić, dlaczego powinniśmy dotrzymywać danego słowa oraz nie składać obietnic, których nie możemy spełnić, w oparciu o swoje własne doświadczenia.
W dalszej części spotkania uczestnicy wykonali myszki nawiązujące do wysłuchanej baśni. Wykorzystali je później podczas zabaw sportowych, organizując wyścigi z ich udziałem. Na zakończenie spotkania na dzieci czekały przysłowia, zabawa muzyczna – wystukiwanie rytmu, a także labirynt, który musieli pokonać z zamkniętymi oczami, stosując się do podpowiedzi koleżanek lub kolegów.
D. Dołęgowska, K. Szuba